Edinilmiş mallar Türk Medeni Kanunu madde 219 da düzenlenmiştir. Edinilmiş mal, her eşin bu mal rejiminin devamı süresince karşılığını vererek elde ettiği malvarlığı değerleridir.

Bir eşin edinilmiş malları özellikle şunlardır:
1. Çalışmasının karşılığı olan edinimler,
2. Sosyal güvenlik veya sosyal yardım kurum ve kuruluşlarının veya personele yardım
amacı ile kurulan sandık ve benzerlerinin yaptığı ödemeler,
3. Çalışma gücünün kaybı nedeniyle ödenen tazminatlar,
4. Kişisel mallarının gelirleri,
5. Edinilmiş malların yerine geçen değerler.

EDİNİLMİŞ MAL NEDİR?

KİŞİSEL MAL NEDİR?

Kişisel mallar Türk Medeni Kanununun 220. Maddesinde düzenlenmiştir.
Aşağıda sayılanlar, kanun gereğince kişisel maldır:
1. Eşlerden birinin yalnız kişisel kullanımına yarayan eşya,
2. Mal rejiminin başlangıcında eşlerden birine ait bulunan veya bir eşin sonradan miras yoluyla ya da herhangi bir şekilde karşılıksız kazanma yoluyla elde ettiği malvarlığı değerleri,
3. Manevî tazminat alacakları,
4. Kişisel mallar yerine geçen değerler.

EVLİLİK SÖZLEŞMESİ NEDİR?

Türk hukuk sisteminde evlenecek olan kişiler herhangi bir mal paylaşımı rejimi seçmedikleri takdirde evlilikleri boyunca elde edecekleri mallar için edinilmiş mallara katılma rejimi uygulanacağı ön görülür. Evlilik sözleşmesi esasında mal ayrılığı rejimi için yapılan bir sözleşme türüdür. Türk Medeni kanunun 221. Maddesinde düzenlenen bu sözleşme ile eşler bir mesleğin icrası veya işletmenin faaliyeti sebebiyle doğan edinilmiş mallara dahil olması gereken malvarlığı değerlerinin kişisel mal sayılacağını kabul edebilirler. Eşler, mal rejimi sözleşmesiyle kişisel malların gelirlerinin edinilmiş mallara dahil olmayacağını da kararlaştırabilirler.

BOŞANMADA EMEKLİ İKRAMİYESİ PAYLAŞILIR MI? EMEKLİ İKRAMİYESİ EDİNİLMİŞ MAL MIDIR?

Karı ve kocanın evlilikleri boyunca edinmiş oldukları mallara edinilmiş mal denilmektedir. Edinilmiş malların özellikleri kanunda belirtilmiş olup Türk Medeni Kanunun 219. Maddesine göre Sosyal güvenlik veya sosyal yardım kurum ve kuruluşlarının veya personele yardım amacı ile kurulan sandık ve benzerlerinin yaptığı ödemeler edinilmiş mal olarak kabul edilmiştir. Bu sebeple emekli ikramiyesi edinilmiş maldır. Mal paylaşımı davasına dahil edilecek değerlerdendir.

BOŞANMADA KIDEM TAZMİNATI PAYLAŞILIR MI? KIDEM TAZMİNATI EDİNİLMİŞ MAL MIDIR?

Karı ve kocanın evlilikleri boyunca edinmiş oldukları mallara edinilmiş mal denilmektedir. Edinilmiş malların özellikleri kanunda belirtilmiş olup Türk Medeni Kanunun 219. Maddesine göre Sosyal güvenlik veya sosyal yardım kurum ve kuruluşlarının veya personele yardım amacı ile kurulan sandık ve benzerlerinin yaptığı ödemeler edinilmiş mal olarak kabul edilmiştir. Bu sebeple kıdem tazminatı edinilmiş maldır.Mal paylaşımı davasına dahil edilecek değerlerdendir.

BOŞANMADA İHBAR TAZMİNATI PAYLAŞILIR MI? İHBAR TAZMİNATI EDİNİLMİŞ MAL MIDIR?

Karı ve kocanın evlilikleri boyunca edinmiş oldukları mallara edinilmiş mal denilmektedir. Edinilmiş malların özellikleri kanunda belirtilmiş olup Türk Medeni Kanunun 219. Maddesine göre Sosyal güvenlik veya sosyal yardım kurum ve kuruluşlarının veya personele yardım amacı ile kurulan sandık ve benzerlerinin yaptığı ödemeler edinilmiş mal olarak kabul edilmiştir. Bu sebeple ihbar tazminatı edinilmiş maldır.Mal paylaşımı davasına dahil edilecek değerlerdendir.

BOŞANMADA İŞSİZLİK MAAŞI PAYLAŞILIR MI? İŞSİZLİK MAAŞI EDİNİLMİŞ MAL MIDIR?

Karı ve kocanın evlilikleri boyunca edinmiş oldukları mallara edinilmiş mal denilmektedir. Edinilmiş malların özellikleri kanunda belirtilmiş olup Türk Medeni Kanunun 219. Maddesine göre Sosyal güvenlik veya sosyal yardım kurum ve kuruluşlarının veya personele yardım amacı ile kurulan sandık ve benzerlerinin yaptığı ödemeler edinilmiş mal olarak kabul edilmiştir. Bu sebeple işsizlik maaşı edinilmiş maldır.Mal paylaşımı davasına dahil edilecek değerlerdendir.

BOŞANMADA İŞ KAZASI TAZMİNATI PAYLAŞILIR MI? İŞ KAZASI TAZMİNATI EDİNİLMİŞ MAL MIDIR?

Karı ve kocanın evlilikleri boyunca edinmiş oldukları mallara edinilmiş mal denilmektedir. Edinilmiş malların özellikleri kanunda belirtilmiş olup Türk Medeni Kanunun 219. Maddesine göre çalışma gücünün kaybı nedeniyle ödenen tazminatlar, edinilmiş mal olarak kabul edilmiştir. Bu sebeple iş kazası nedeniyle alınan tazminat edinilmiş maldır.

BOŞANMADA TRAFİK KAZASI SEBEBİYLE ALINAN TAZMİNAT PAYLAŞILIR MI? TRAFİK KAZASI SEBEBİYLE ALINAN TAZMİNAT EDİNİLMİŞ MAL MIDIR?

Karı ve kocanın evlilikleri boyunca edinmiş oldukları mallara edinilmiş mal denilmektedir. Edinilmiş malların özellikleri kanunda belirtilmiş olup Türk Medeni Kanunun 219. Maddesine göre çalışma gücünün kaybı nedeniyle ödenen tazminatlar, edinilmiş mal olarak kabul edilmiştir. Bu sebeple trafik kazası sebebiyle alınan tazminat edinilmiş maldır.Mal paylaşımı davasına dahil edilecek değerlerdendir.

BOŞANMA DAVASINDA EVLENMEDEN ÖNCE ALINAN EVİN KİRA GELİRİ PAYLAŞILIR MI? EVLENMEDEN ÖNCE ALINAN EVİN KİRA GELİRİ EDİNİLMİŞ MAL MIDIR?

Karı ve kocanın evlilikleri boyunca edinmiş oldukları mallara edinilmiş mal denilmektedir. Edinilmiş malların özellikleri kanunda belirtilmiş olup Türk Medeni Kanunun 219. Maddesine göre kişisel mallarının gelirleri, edinilmiş mal olarak kabul edilmiştir. Bu sebeple evlenmeden önce alınan evin kira geliri edinilmiş maldır.
Mal paylaşımı davasına dahil edilecek değerlerdendir.

BOŞANMADA MANEVİ TAZMİNAT ALACAĞI PAYLAŞILIR MI?

Karı ve kocanın evlilikleri boyunca edinmiş oldukları mallara edinilmiş mal denilmektedir. Edinilmiş malların özellikleri kanunda belirtilmiş olup Türk Medeni Kanunun 219. Maddesine düzenlenmiştir. Türk Medeni Kanunun 220. Maddesinde ise kişisel mallar düzenlenmiştir. Kanuna göre manevi tazminat alacakları kişisel mal olarak sayılmıştır. Mal paylaşımı davasına dahil edilecek değerlerden değildir.

BOŞANMADA MADDİ TAZMİNAT ALACAĞI PAYLAŞILIR MI?

Karı ve kocanın evlilikleri boyunca edinmiş oldukları mallara edinilmiş mal denilmektedir. Edinilmiş malların özellikleri kanunda belirtilmiş olup Türk Medeni Kanunun 219. Maddesine düzenlenmiştir. Kanuna göre maddi tazminat alacağı edinilmiş maldır.Mal paylaşımı davasına dahil edilecek değerlerdendir.